Sklep internetowy kojarzy się zazwyczaj z dużymi dochodami, olbrzymia ilością Klientów i generalnie dobrym samopoczuciem 🙂 Owszem tak może być, ale nie jest to tak proste jak mogłoby się wydawać. Gdyby tak było, to pewnie wszyscy bylibyśmy bogaczami.

Jak założyć sklep?

Mamy kilka ścieżek jakimi można podążyć. Przy większych budżetach można pokosić się o zlecenie wdrożenia plaformy ecommerce zewnętrznej agencji. Otrzymamy wtedy zazwyczaj dopracowany produkt. Przy mniejszych budżetach do dyspozycji mamy platformy działające w modelu SaaS, czyli rejestrujemy się, konfigurujemy sklep pod własne potrzeby wrzucamy produkty i gotowe. To szybki i wygodny sposób na sklep, ale niestety także często dość mocno ograniczający i wiążący nas z jednym dostawcą takiej usługi, co nie jest najlepsze zwłaszcza gdy sklep zacznie faktycznie zarabiać, a my zechcemy rozbudowywać jego funkcje.

Następny sposób, to założenie sklepu od początku do końca stawiając na własny hosting i własny system CMS (nie koniecznie pisany na zamówienie). To o tyle ciekawe rozwiązanie, że daje praktycznie nieograniczone możliwości rozwoju przy minimalnym zaangażowaniu finansów. Wymaga od nas jednak większego zainteresowania i większego zakresu działań jak chociażby dobór systemu ecommerce, jego instalacja i konfiguracja, a także późniejsze aktualizacje oprogramowania.

Czy to trudne?

Czy założenie sklepu jest trudne

Nie, jeśli wiemy gdzie szukać informacji na ten temat. Polecamy szczególnie artykuł „Jak założyć sklep internetowy. Ile to kosztuje” na Jak Zrobić Stronę. Artykuł wyczerpuje temat związany z założeniem sklepu na platformie WordPress + WooCommerce, a także w sytuacji gdy zdecydujemy się na inny popularny system PrestaShop.

To jednak co musimy przewidzieć decydując się na tę ścieżkę, to nieco czasu. O ile sama instalacja zajmie nam dosłownie kilka, kilkanaście minut, o tyle sensowna konfiguracja sklepu pod kątem naszych potrzeb z pewnością zajmie go znacznie więcej.

Treści

Sklep internetowy to także treści. Najczęściej właściciele sklepów idą na łatwiznę wstawiając opisy produktów na zasadzie kopiuj>wklej. Jednak jeśli zależy nam na tym aby wyróżnić się z tłumu – te opisy są przecież na wielu sklepach, a Google nie lubi duplikatów, powinniśmy podjąć wyzwanie i opracować własne opisy każdego z nich, a przynajmniej tych na których najbardziej nam zależy.

Dobrze poprowadzony sklep, z unikalnymi opisami (także kategorii) ma znacznie większe szanse na wybicie się z szeregu i na przejęcie Klientów zainteresowanych naszym asortymentem.